Home Sanatate Tipuri de dureri care-ti indica o postura corporala gresita

Tipuri de dureri care-ti indica o postura corporala gresita

1541
0
SHARE
durere de spate
(C) prmhealthcare.co

Pozitiile necorespunzatoare dau mereu bataie de cap. De fapt, dau dureri. Probabil ca facem astfel de greseli pentru ca nu acordam atentie sau atentia noastra este indreptata spre alte prioritati sau probabil nici macar nu stim ca facem ceva gresit. De câte ori ai auzit sintagma ”Nu mai sta cocosat! Stai drept!”? Nu degeaba ti se spune asta. Durerile de spate sunt cele mai frecvente, iar postura corporala gresita afecteaza, in general, coloana vertebrala. Multi sufera de efectele negative ale posturii gresite si prea putini iau in calcul factorii care provoaca problemele. De exemplu, atunci cand coloana vertebrala este pozitionata nefiresc, articulatiile, muschii si vertebrele se afla in pozitii stresante, care au ca rezultat o crestere a presiunii asupra acestor tesuturi si, implicit, durere.

Dureri la nivelul membrelor si la nivelul soldurilor, genunchiului sau gleznei, oboseala musculara, dureri de spate, dureri la nivelul gatului, umerilor si bratelor apar atunci cand stai cocosat – cu spatele curbat si capul inclinat in fata. Muschii din partea superioară a spatelui se slăbesc.

Tastarea neintrerupta este o provocare pentru corpurile noastre, genereaza durere la nivelul gatului, umerilor, spatelui. Unul dintre cele mai frecvente mituri despre durerile de spate este ca atunci cand te ia durerea, nu trebuie sa te misti. Din contra, fii activ, ridica-te si misca-te chiar pentru o perioada scurta de timp, astfel se reduce cantitatea de acid lactic acumulata in muschi si coloana vertebrala.

Statul pe scaun ore intregi, cu genunchii stransi sub scaunul tau, declanseaza inevitabil dureri de genunchi. Statul pe scaun cu picioarele incrucisate pune presiune asupra spatelui, destabilizand coloana vertebrala.

Cand te apleci ca sa ridici ceva greu, se creeaza o presiune uriasa asupra muschilor spinali si, in functie de cat de greu este obiectul pe care il ridici, s-ar putea sa te doara spatele.

Cand cari sacose, genti, bagaje, tine minte ca o sacosa nu trebuie sa cantareasca mai mult de 10% din greutatea ta corporala. Gentile cu curea pe umar duc la o presiune asupra muschilor care genereaza gatul rigid, dureri de cap, dureri de spate. Greutatea gentii iti trage în mod natural corpul in jos, facandu-te sa te apleci intr-o parte si genereaza dureri de spate. Daca este posibil, poarta un rucsac, deoarece greutatea acestuia va fi distribuita in mod egal pe ambele parti ale corpului. Atentie, acesta nu trebuie tinut pe un singur umar.

Daca stai la birou sau in picioare, ai uneori tendinta sa te inclini intr-o parte. Punerea intregii greutati corporale pe o parte a corpului va forta coloana vertebrala sa se curbeze lateral intr-un mod nefiresc si va pune tensiune pe spatele si zona soldului, generand, astfel, dureri.

Acestea sunt doar cateva dintre numeroasele probleme posturale pe care oamenii le intampina astazi. Important este sa le corectam pentru a evita durerile si alte aspecte neplacute.

Surse folosite:

http://www.thephysiocompany.com/blog/stop-slouching-postural-dysfunction-symptoms-causes-and-treatment-of-bad-posture

https://www.painscience.com/articles/posture.php

https://www.lumobodytech.com/blog/7-deadly-posture-sins/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.