Home Dieta si sport Fibre alimentare: De cate feluri sunt si de ce trebuie sa le...

Fibre alimentare: De cate feluri sunt si de ce trebuie sa le consumam?

680
0
SHARE
fibre alimentare ce sunt fibrele

Mananca mai multe fibre! Cu siguranta ai primit aceasta sugestie cu mentiunea ca prin consumul de fibre aduci beneficii organismului. Da, fibrele sunt extrem de importante pentru functionarea normala a sistemelor corpului, ele facand parte din cei patru macronutrienti esentiali.

Ce sunt fibrele si de cate feluri sunt acestea?

Fibrele sunt un tip de carbohidrati care se gasesc in alimentele de baza, precum fructe si legume, si nu sunt absorbite de catre organism. Desi nu poate fi digerata, fibra se deplaseaza de-a lungul tractului digestiv pe masura ce nutrientii sunt absorbiti, avand un impact pozitiv asupra sanatatii digestive.

evenimente companii

Exista doua tipuri de fibre: fibre insolubile si fibre solubile. Desi functioneaza diferit, ambele tipuri sunt importante pentru organism.

Fibrele insolubile sunt acele fibre care nu se dizolva in apa si sunt eliminate in stare aproape intacta. Ele faciliteaza trecerea alimentelor prin tractul digestiv, controleaza aciditatea si au efect laxativ. Se gasesc in alimente precum: nuci, grau integral, orez brun, varza, rosii, legume cu frunze verzi, radacinoase, stafide, struguri, broccoli sau dovlecel.  

Fibrele solubile sunt acele fibre care atrag apa si formeaza un tip de gel. Acesta provoaca o incetinire a procesului digestiv, conferind senzatia de satietate pentru mai mult timp. Alimentele bogate in fibre includ leguminoasele, ovaz, fasole, broccoli, seminte de in, pere, citrice, capsune, castraveti. Fibrele solubile pot ajuta la mentinerea nivelui normal de colesterol din sange. In plus, acestea previn si trateaza constipatia.

Cum te asiguri ca organismul primeste doza zilnica de fibre?

Daca nu ai o alimentatie echilibrata, cu un aport de fructe, legume, verdeturi, atunci ai nevoie de suplimentarea dietei. Trebuie sa tii cont si de faptul ca organismul nu absorbe toti nutrientii din alimentatie. Astfel, este posibil sa ai un deficit de fibre chiar daca te-ai asigurat ca mesele tale includ toti macronutrientii.

Astfel, expertii Nestle au creat un produs inovator, OptiFibre, fibre solubile 100% vegetale din boabe de guar, care te ajuta sa oferi organismului doza de fibre necesara. Guarul este o leguma similara cu mazarea (boabe verzi intr-o pastaie) si are multe beneficii in nutritie. OptiFibre, produs exclusiv din boabe de guar, are proprietatea de a favoriza miscarea in tubul digestiv, ajutand la evacuarea scaunelor.

OptiFibre se adreseaza adultilor, inclusiv femeilor insarcinate sau care alapteaza, varstnicilor, dar si copiilor peste trei ani, urmand indicatiile de pe eticheta. In plus, acesta poate fi consumat in cafea, ceai, supe, piureuri, retete gatite (de exemplu poate fi pus si in prajiturile de casa), deoarece nu schimba gustul sau consistenta acestora. E cel mai simplu si rapid mod sa completezi doza de fibre consumata zilnic. In aceste mod, eviti constipatia, balonarea, durerile abdominale, dar si afectiuni mai grave.

De ce sa consumi fibre? Studiile arata ca persoanele care au un aport suficient de fibre au un risc mai scazut de boli de inima, obezitate, diabet de tip 2, accident vascular cerebral, hipertensiune arteriala si boli digestive. (Sursa)

Cercetarile sugereaza, de asemenea, ca nutrientii precum fibra joaca un rol esential in mentinerea unei greutati optime(sursa). S-a constatat ca persoanele cu o greutate normala au un aport mai mare de fibre decat persoanele obeze. De asemenea, aportul de fibre reduce cresterea in greutate pe masura ce imbatranesti.

Citeste si: 3 alimente eficiente impotriva unei inflamatii pulmonare

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.