Home Dieta si sport Interviu cu Brooke Siler: Pilates este fundatia tuturor activitatilor de zi cu...

Interviu cu Brooke Siler: Pilates este fundatia tuturor activitatilor de zi cu zi

1997
0
SHARE
Brooke Siler Pilates
(C) Brooke Siler - Pilates Instructor

Salutare! Iti suna cunoscut Kate Moss, Amber Valletta, Kirstin Dunst, Madonna, Maura Tierney sau Liv Tyler? Nu despre ele este vorba in acest interviu, ci despre omul care le-a sustinut dintr-un punct de vedere sa fie femeile de succes de azi. Si asta nu o spune Brooke, cea pe care o vei descoperi in acest interviu, ci o spun eu, deoarece cred ca Pilates are o contributie importanta la dezvoltarea fizica si psihica a unei persoane.

Pentru ca sunt pasionata de sport si pentru ca am lansat Kaila.ro cu ideea de a-ti oferi experiente frumoase, m-am gandit ca ar fi oportun si ca te-ar ajuta si pe tine sa afli mai multe despre o serie de experti din domeniul sportului. Pe mine ma inspira povestile de viata, experientele celor din jur si am avut bucuria sa descopar in Brooke o persoana extrem de pozitiva, deschisa sa impartaseasca din experienta sa, o femeie puternica. Este un model.

Te invit sa citesti un interviu in exclusivitate oferit de Brooke Siler revistei Kaila.ro

  1. Cine a fost Brooke Siler inainte de a fi un Instructor de Pilates si cine este azi?

Brooke Siler: Sunt o femeie nascuta si crescuta in inima New York-ului, care a studiat pentru a deveni un jurnalist de calatorii, in timp ce antrena si se ocupa de vanzari in cadrul unei sali locale, pentru a castiga ceva mai multi bani.

Azi, dupa 20 de ani de Pilates si dupa 17 ani de antreprenoriat in domeniul sportului, sunt mama a doi baieti frumosi, care incearca sa faca un pas lateral de la viata care a insemnat 98% pilates si 2% orice altceva, pentru a se odihni, a reflecta, a se reinnoi.

2. Cum ai luat contact cu Pilates si ce te-a determinat sa promovezi Pilates catre lume?

Brooke Siler: Pilates m-a gasit pe mine! In 1994 au fost introduse clasele de pilates la sala in care lucram si am fost intrigata de aceasta „noua„ tehnica de antrenament si de echipamentul „fancy„. Am fost surprinsa sa observ cat de provocator este pentru mine, deoarece consideram ca sunt suficient de „fit„.

Am incercat sa inteleg Pilates de la interior spre exterior. Atunci am fost recomandata Romanei Kryzanowska, discipolul lui Joseph Pilates, si asa a inceput o decada de invataturi care mi-au schimbat viata.

Cand gasesti ceva ce trezeste o pasiune in tine, cand iti schimba corpul, mintea, viata, impartasesti aceasta bucurie cu cat mai multi oameni.

3. Ce schimbari s-au produs de cand ai inceput sa practici Pilates; la nivel fizic, dar si mental?

Brooke Siler: Cand am inceput Pilates, aveam 26 de ani si o conditie  fizica destul de buna; aveam forta, eram sanatoasa si activa. Pilates mi-a facut cunostinta cu un nou nivel de intelegere a corpului uman.

Am fost capabila sa-mi intaresc muschi despre care nici nu stiam ca exista si sa-mi imbunatatesc flexibilitatea. Am reusit totul cu ajutorul creierului, intr-un mod in care nu am mai facut-o pana atunci.

Vizualizarea si concentrarea au garantat obtinerea rezultatelor incantatoare, iar cea mai mare schimbare pe care am simtit-o a fost sentimentul de „imputernicire„.. Am fost invatata mereu de catre tatal meu ca, daca te gandesti la ceva, poti sa faci acel ceva. Atunci a fost prima data cand ceea ce mi-am propus a devenit actiune.

4. Cui ii recomanzi sa practice Pilates? Pot unele afectiuni sa fie tratate cu ajutorul Pilates?

Brooke Siler:  Daca ai un corp, atunci Pilates este pentru tine!

Cred cu tarie ca Pilates este o metodologie a miscarii, iar cea mai mare parte a acesteia are loc in creier. Pilates poate fi benefic pentru a obtine un corp atletic, dar aplicatiile sale sunt infinite. Numai daca nu esti pregatit sa iti folosesti creierul, poti considera ca Pilates nu este pentru tine. 😊

Mama mea a avut scleroza multipla, a fost in incapacitatea de a merge si abia isi putea misca partea stanga a corpului o mare parte din viata mea. Cand am inceput antrenamentele in studio am descoperit o multime de miscari pe care le puteam face impreuna.

S-a dovedit a fi o femeie extrem de puternica si s-a bucurat sa AUDA asta. Pilates a facut-o sa se simta minunat! Am incercat sa ii imbunatatim circulatia, deoarece, asa cum Joe Pliates ne transmite prin cartile sale, circulatia este cheia pentru sanatate si vindecare.

Eu personal am fost supusa unei interventii chirurgicale de reparatie aortica, sternul mi-a fost taiat, iar drumul recuperarii a fost lung, dar educativ. Pilates a fost acolo pentru mine.

Recent am cazut si mi-am rupt glezna si abia astept sa incep antrenamentele de Pilates, pentru a-mi recapata mobilitatea. Intre timp, e distractiv sa practicam ranirea. Orice problema de sanatate sau rana este o ocazie pentru a invata.

Pentru a fi un mare profesor, trebuie sa iti placa sa inveti!

5. Care sunt princiile Pilates si cu care dintre ele rezonezi cel mai bine?

Brooke Siler: Concetrare. Centru. Control. Respiratie. Fluiditate. Precizie. In plus, imi place sa adaug intuitie si imaginatie.

Ca si persoana astmatica inca din copilarie, trebuie sa lucrez din greu la respiratie. Dar principiul cu care rezonez cel mai mult este intuitia.

6. Este pilates suficient sa mentii o greutate normala a corpului sau este necesar sa integrezi si antrenamentul cardio ori orele clasice de fitness?

Brooke Siler: Din invataturile lui Joe Pilates am inteles ca trebuie sa ne miscam mai mult si sa invatam sa ne miscam corect, pentru a face miscarea eficienta.

Pilates este fundatia tuturor activitatilor de zi cu zi.

Nu trebuie, insa, sa ne limitam doar la Pilates, dar sa-l lasam sa ne inspire sa incercam mai multe activitati fizice.

M-am bucurat intotdeauna de orele de cycling, de mers, echitatie, inot si fitness cu greutati si aplic principiile Pilates in aceste activitati, pentru a fi mai eficiente. Sa mentii greutatea corporala este mai mult sau mai putin obiectivul in Pilates. Este important sa ne mentinem corpul activ, iar Pilates te ajuta sa mentii lucrurile in directia corecta.

Scopul nostru este ca un  student/client sa „vorbeasca fluent„ limbajul Pilates-ului, sa devina o a doua natura a sa.

7. Cum ne putem incepe ziua cu Pilates? 

Brooke Siler:  Cred ca o parte din seria Beginner Mat este perfecta pentru a incepe ziua, fara sa fii nevoit sa te dai jos din pat. The Hundred, The Roll Up, Single Leg Circles, Rolling Like A Ball, Single Leg Pull, Double Leg Pull, Spine Stretch Forward sunt cateva exercitii pe care le recomand pentru un inceput de zi perfect.

8. Multe celebritati au ales sa practice Pilates cu tine. Care au fost provocarile, avand in vedere joburile lor, obiectivele si..faptul ca sunt persoane publice?

Brooke Siler: Am antrenat super modele, actori si chiar regi si cu totii au adus cu ei aceleasi provocari legate de obiective, similare oamenilor care nu se afla in lumina reflectoarelor. Diferenta este timpul. Uneori, aceste persoane publice pot practica pilates de mai multe ori pe saptamana, alteori sunt plecate luni intregi la filmari, in calatorii, asa ca ne-am focusat pe crearea unor programe pentru perioadele in care erau departe de studio. Acum, cu FaceTime si Skype, este mai usor sa antrenezi, indiferent in ce colt al lumii te afli.

9. Cu care dintre aceste celebritati ai iubit sa lucrezi?

Brooke Siler: Cu siguranta, am iubit timpul pe care l-am petrecut cu Dustin Hoffman in New York, pentru ca il iubesc ca si actor, imi place sa antrenez barbati (desi este o generalizare, cred ca poti sa ii determini sa lucreze mai mult, fara sa se planga), este amuzant si este unul dintre cei mai buni oameni pe care i-am cunoscut.

10. Ai scris cartea „ The Pilates Book„. Ce pot gasi cititorii in aceasta carte?

Brooke Siler: In fotografii si instructiuni vor gasi inspiratie si cunostinte pe care eu le-am dobandit in perioada de ucenicie alaturi de Romana, dar si invataturile mele in urma studiului cartilor lui Joe Pilates. In plus, mi-am pus in joc creativitatea si am creat vizualuri care te ajuta sa intelegi esenta exercitiilor si te lasa sa te joci. Pentru ca s-au vandut peste 1 milion de copii ale acestei carti in ultimii 17 ani, pot spune ca fiecare va gasi ceva interesant si util in ea.

11. Ai aproape 50 de ani si esti mama. Putine mame la aceasta varsta mai trec pragul unei sali de fitness. Cum le putem determina pe femei, pe mame, sa faca mai mult sport?

Brooke Siler: Cred ca femeile sunt inteligente si intuitive si asa este si Pilates. Daca apelam la inteligenta lor sa inteleaga ca Pilates nu este doar despre a incapea in haine mai mici, ci pentru a le face zilele mai usoare, mai eficiente si mai putin obositoare, putem spera ca se va schimba ceva.

Efectele medicale ale Pilates vorbesc despre cat de bine te face sa te simti. Energizat, viu, iar mai apoi vine si un corp mai armonios din punct de vedere estetic.

12. In final, spune-ne trei cuvinte magice dupa care te ghidezi, care te inspira si te fac sa mergi mai departe in fiecare zi.

Brooke Siler: Iubire. Distractie. Endorfine.

 

Interviu realizat de Dorina Ene, Publisher Kaila.ro

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.