Home Sanatate Combate in mod natural gazele intestinale, urmand acesti pasi!

Combate in mod natural gazele intestinale, urmand acesti pasi!

539
0
SHARE
gaze intestinale

Intestinul contine in mod normal gaze care se transmit rapid prin intestinul subtire catre colon. Cantitatea de gaze care este prezenta in mod normal depinde de efectele bacteriilor colonului asupra alimentelor nedigerate si de viteza cu care trec gazele prin intestine.

Gazele excesive variaza in functie de fiecare individ. Potrivit Institutului National de Diabet, Boli Digestive si Rinichi (NIDDK), eliminarea gazelor de 13-21 de ori pe zi este normala. Totusi, gazele intestinale sunt jenante si creeaza un disconfort.

O modalitate de a gestiona flatulenta este de a manca mai putin din cele mai cunoscute alimente care provoaca gaze. De exemplu, anumite fructe, cum ar fi merele, piersicile, prunele si perele; legume specifice, cum ar fi fasolea, broccoli, varza de Bruxelles si ceapa; produse lactate, inclusiv lapte, branza si inghetata; cerealele, painea si pastele fainoase. Aceste produse contin fibre, zaharuri si amidonuri care nu se digera usor, provocand gaze intestinale.

Alimentele care contin sorbitol, un zahar natural care se gaseste in fructe, se afla pe lista de alimente cu gaze. Alti oameni nu tolereaza bine bauturile racoritoare carbogazoase. Daca descoperi ca aceste alimente iti provoaca gaze in exces, elimina-le sau mananca mai rar si in portii mici. Moderatia este esentiala, spun specialistii.

Pe de alta parte, si o combinatie de alimente poate provoca gaze. Unii nu tolereaza bine combinatia de fructe cu proteine ​​sau amidon cu proteine. Practic, fiecare trebuie sa isi dea seama care sunt cauzele si ce alimente ii provoaca, in general, gaze intestinale.

Iata cativa pasi simpli care te mai pot ajuta sa combati gazele intestinale:

  • Incearca sa bei lichidele cu aproximativ 30 de minute inainte de masa pentru ca alimentele sa se digere mai bine.
  • Mananca / bea incet. Cand mananci sau bei rapid, aerul inghitit poate provoca gaze.
  • Ia suplimente pentru digestie. Enzimele digestive sunt disponibile ca suplimente fara prescriptie medicala. Acestea descompun carbohidratii din fasole si alte legume pentru a fi digerate mai usor.
  • Carbunele medicinal este eficient pentru reducerea gazelor si a balonarii.
  • Guma de mestecat si bautul cu paiul umplu stomacul cu aer, ducand la gaze intestinale.

Citeste si: Ulcerul gastric – ce este, cauze ale aparitiei si tratament

Daca gazele intestinale persista, mergi la doctor – acesta ar putea fi un semn al unei afectiuni digestive mai grave, cum ar fi:

  • Intoleranta la lactoza – reprezinta incapacitatea de a digera lactoza, zaharul gasit in lapte si produse lactate. Daca evitarea laptelui reduce simptomele, este posibil sa ai intoleranta la lactoza.
  • Sindromul intestinului iritabil – daca suferi de dureri la nivelurile inferioare ale cavitatii abdominale
  • Excesul de gaze este rareori simptomul principal al pacientilor cu cancer de colon, mai spun specialistii.
  • Tulburari gastro-intestinale superioare. Ragaitul ocazional este normal, dar ragaitul frecvent poate fi un semn al unei tulburari gastro-intestinale superioare. Acestea includ ulcerul peptic, boala de reflux gastroesofagian sau gastropareza, numita si golirea gastrica intarziata.

Citeste si: Dieta impotriva refluxului gastro-esofagian

Surse: 1, 2, 3

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.