Home Dieta si sport Elena Gurau, Instructor Pilates: Suntem mame, dar nu trebuie sa uitam sa...

Elena Gurau, Instructor Pilates: Suntem mame, dar nu trebuie sa uitam sa fim femei

2381
0
SHARE
elena gurau, instructor pilates
(C) Elena Gurau - Instructor Pilates

Am cunoscut-o pe Elena in cadrul Inspire Gym. Azi a fost instructor, iar maine am descoperit-o gestionand activitatea salii. Si pentru ca am gasit-o atat de activa si plina de verva, ne-am spus ca trebuie sa-i aflam secretul si sa ti-l dezvaluim.

Elena Gurau are 31 de ani si e in lumea sportului de 29 de ani. A practicat gimnastica artistica timp de 12 ani, iar ulterior, in facultate, a luat contact cu aproape toate sporturile. Cel mai mult, insa, a atras-o fitness-ul. Ea spune ca „prin fitness a descoperit o educatie fizica si morala„.

„Ma simteam naturala si inventiva si mi-am dorit continuu sa progresez. Pentru mine sportul reprezinta ambitie, respect, toleranta, bucurie, agonie, prietenie, eleganta si suflet.”

Cum sa n-o admiri cand emana atata dragoste pentru sport si viata sanatoasa! Te invit sa descoperi in continuare povestea de succes a Elenei, care speram ca te va inspira.

1.Elena, detii propria ta sala de fitness, esti instructor de pilates si mamica. Cum reusesti sa le impaci pe toate trei?

Nu e usor sa fii o mamica activa cu un business in plina dezvoltare. Dar nu este nici imposibil. Ceea ce ma ajuta sa fac fata provocarilor zilnice, fie ca vorbim despre copil sau despre business, este o buna organizare. Cand devii mamica pentru prima oara descoperi o lume noua si te confrunti cu situatii la care nu te-ai gandit vreodata. Dar, cu rabdare, cu deschidere si suport din partea celor dragi, putem indeplini cu succes tot ceea ce ne propunem.

Noi, femeile, suntem mult mai puternice decat credem si, chiar daca unoeri pare coplesitor, putem sa ramanem active si sa facem fata provocarilor in calitate de mamici si „business women„.

2. Ce te-a determinat sa-ti deschizi propriul business in domeniul sportului?

Dupa multi ani de activitate in lumea fitness-ului, am simtit ca am nevoie de o schimbare. Mi-am dorit sa ofer comunitatii din care fac parte un loc unde principiile unui stil de viata sanatos sunt pe primul plan si mi-am dorit sa fac acest lucru in stilul meu. Imi doream si imi doresc sa inspir oameni sa faca schimbari sanatoase, asa ca am lansat Inspire Gym, impreuna cu fratele meu si cu sotul meu. Inspire Gym este o „sala de cartier„, dar se ridica la nivelul centrelor mari de fitness din punct de vedere al dotarii si al serviciilor oferite.

3. Care sunt principiile dupa care se ghideaza business-ul Inspire Gym si care sunt principiile tale in alegerea antrenamentelor pe care le oferi clientilor tai?

Obiectivul meu este sa informez si sa ajut clientii sa isi atinga obiectivele propuse, sa inspir si sa aduc bucurie in viata lor. Obiectivul INSPIRE GYM? Cred ca omul sfinteste locul, iar principiile celor care conduc un business se transfera in calitatea serviciilor oferite. Vrem sa inspiram lumea spre un stil de viata cat mai sanatos si activ.

4. Revenind la rolul de mamica, femeile care au copii spun intotdeauna ca, dupa nastere, nu mai au timp de nimic. Copiii le ocupa tot timpul. Crezi in ceea ce spun ele sau crezi ca este o scuza a acestor femei?

Dupa nastere totul se invarte in jurul copilului. Copilul depinde de tine, asa ca ii vei dedica majoritatea timpului tau. Dar, desi suntem mame, nu trebuie sa uitam sa fim femei si sa avem grija de noi, sa fim in forma, sa fim active, frumoase si sanatoase. In fond, toate acestea ne vor ajuta sa ne crestem copiii in mod armonios, ii putem inspira sa adopte un stil de viata sanatos si le putem fi alaturi mai mult timp.

5. Cum a fost experienta ta cu sarcina? Ai continuat sa faci sport in timpul sarcinii? 

Perioada sarcinii a fost una foarte frumoasa, dar si una agitata. Am fost activa toata perioada sarcinii, pana in luna a cincea de sarcina am facut aerobic, step si pilates. Ulterior, medicul mi-a recomandat sa reduc intensitatea activitatii fizice, astfel ca am continuat doar cu pilates.

Pilates m-a ajutat sa-mi controlez respiratia si sa-mi tonifiez musculatura abdominala, asa ca am avut un travaliu usor, iar bebelusul a venit pe cale naturala, repede si sanatos.

6. Cate kg ai acumulat in perioada sarcinii, in cat timp le-ai dat jos dupa nastere si cum? 

In sarcina am luat 15 kg. Mult, dupa cum mi-a spus medicul meu, dar imediat dupa nastere am dat jos 10 kg din cele 15. Restul de 5 kg ramase le-am dat jos intr-o luna jumatate. Desi kg s-au dus, eu nu aratam la fel ca inainte de sarcina. Abia dupa 8-9 luni am reusit sa imi recapat tonusul muscular si fermitatea pielii, iar asta cu ajutorul exercitiilor fizice.

Am inceput sa fac miscare dupa o luna si jumatate de la nastere si am introdus in planul meu de antrenament 2 ore de pilates si 2 ore de step pe saptmana. In plus, am introdus si 2 sedinte de cardio, respectiv alergare pe banda. In acelasi timp, am continuat sa mananc sanatos, mai ales ca am alaptat, iar alimentatia joaca un rol important pentru calitatea laptelui mamei.

7. Cand pot femeile reincepe sa faca sport dupa nastere si ce tip de activitate le recomanzi?

Fiecare organism are ritmul lui de refacere, de obicei se poate incepe dupa 2 luni de la nasterea naturala si dupa 3 luni in cazul cezarianei, daca nu exista complicatii si, bineinteles, medicul confirma reinceperea activitatii fizice. Pentru inceput recomand pilates, pentru intarirea musculaturii si pentru cresterea rezistentei la efort.

8. Sunt multe viitoare mamici care renunta sa mearga la sala in perioada sarcinii. Ce le recomanzi sa faca, pentru a continua sa mearga sa faca sport?

Sunt multe mamici care renunta sa vina la sala de teama ca fatul sa nu pateasca ceva, dar trebuie sa inteleaga ca daca nu exista interdictie de la medic. Exercitiile fizice sunt foarte importante in timpul sarcinii. Eu le recomand sa mearga la sala si sa faca miscare, le recomand Pilates, Yoga sau sa lucreze cu un antrenor personal.

Miscarea in sarcina are foarte multe beneficii: ajuta circulatia sangelui, oxigeneaza tesuturile mamei si ale bebelusului, elimina toxinele din organism, iti da energie si o stare de bine. In plus, iti tonifiaza musculatura, articulatiile vor fi mai flexibile, miscarea te ajuta sa ameliorezi durerile de spate si crampele care apar in timpul sarcinii. Travaliul si nasterea vor fi mai usoare daca musculatura este tonifiata.

elena gurau, instructor pilates
(C) Elena Gurau – Instructor Pilates

9. Recomanda-ne, pentru cititoarele noastre, 3 exercitii de pilates care ajuta in destresarea corpului.

Exercitiile de pilates pot fi adaptate fiecarui stadiu al sarcinii, pot fi mai usoare sau mai intense, dar nu trebuie continuate daca produc disconfort.                                                                      – stand in picioare, departeaza talpile mai mult decat nivelul umerilor, iar varfurile picioarelor orientate spre exterior; indoaie genunchii intr-o semigenuflexiune si, pe extensie, incordeaza mai mult muschii fesieri si ai coapselor si mai putin muschii abdomenului (x 10 repetari)

– stand pe partea stanga cu bratul intins in prelungirea corpului, genunchii usor flexati, ridica piciorul drept si balanseaza foarte lent sus jos (x10 repetari pe fiecare parte)

– stand culcat cu genunchii flexati, talpile pe sol, ridica bazinul foarte lent incordand muschii fesieri, apoi coboara usor (x10 repetari).

10. Cum ai descrie pilates in cateva cuvinte?

Pilates reprezinta un sistem de fitness ce antreneaza atat corpul, cat si mintea. Pilates este pilula pentru sanatatea articulatiilor, pentru o buna mobilitate si agilitate a corpului. Pilates creste forta fizica, corecteaza si rectifica pozitia spatelui. Este activitatea de care ai nevoie, daca vrei sa-ti pastrezi vitalitatea mai mult timp.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.