Home Dieta si sport 10 lucruri esentiale despre dieta Montignac

10 lucruri esentiale despre dieta Montignac

1690
0
SHARE
dieta montignac

Dieta Montignac este una dintre cele mai cunoscute diete din lume si, daca te-ai gandit sa o urmezi, ar trebui sa cunosti cateva lucruri despre aceasta.

Uite 10 lucruri esentiale pe care ar trebui sa le cunosti inainte de urma dieta Montignac:

  1. Dieta Montignac nu este o dieta in sensul clasic al cuvantului, ci un stil de viata. Dieta, in general, limiteaza cantitatea de alimente consumate si se tine pe termen scurt; in schimb, dieta Montignac nu limiteaza cantitatea de alimente consumate.
  2. Dieta Montignac are la baza urmatorul principiu: poti slabi fara sa te abtii de la mancare cu o singura conditie – sa alegi si sa combini corect din fiecare categorie de alimente: glucide, lipide, proteine. Practic, nu cantitate, ci calitate. Combina inteligent.
  3. Tine minte ca nu caloriile sunt cele care ne fac sa acumulam kilograme, ci obiceiurile alimentare nocive.
  4. Michel Montignac a fost primul nutritionist care a propus utilizarea indicilor glicemici pentru prevenirea si reducerea obezitatii. Gasesti aici ce indice glicemic are fiecare aliment: http://www.montignac.com/en/search-for-a-specific-glycemic-index/
  5. Dieta Montignac nu se refera doar la slabire, mentinerea greutatii, ci si la prevenirea diabetului de tip 2 si la reducerea dezvoltarii afectiunilor cardiovasculare.
  6. Dieta Montignac este impartita in doua faze: de slabire si de mentinere a greutatii. Prima faza – de slabire – se face prin respectarea unor reguli esentiale si variaza in functie de numarul de kilograme pe care vrei sa le dai jos. Important este consumul de carbohidrati adecvati, si anume cei cu indice glicemic clasat la 50 sau mai putin. In faza a doua, de mentinere a greutatii, carbohidratii trebuie sa fie intotdeauna selectati prin indicii lor glicemici. In aceasta faza, totusi, domeniul de alegere a alimentelor este mai amplu decat in ​​faza I.
  7. Cu cat indicele glicemic este mai ridicat, cu atat alimentul respectiv este nociv, deoarece va elibera rapid o cantitate mare de glucoza in sange. De exemplu, carbohidratii cu un indice glicemic mare – cartofii, orezul alb, produsele din faina alba, dulciurile – sunt interzisi.
  8. Trebuie sa tii cont si de cantitatea de nutrienti din alimentatie, adica sa consumi grasimi polisaturate ce contin si omega 3 (peste, de exemplu) sau acizi grasi monosaturati (uleiul de masline in locul uleiului de floarea soarelui) in locul acizilor grasi saturati, cum sunt cei din carnea grasa, unt sau untura.
  9. Consumul de alcool este permis, cu conditia sa fie un pahar mic de vin sau de bere. In schimb, se recomanda, intre mese, consumarea unei cantitati mari de apa. Cafeaua trebuie si ea limitata.
  10. Esecul unei cure de slabire nu este din cauza imposibilitatii de a pierde kilograme, ci din cauza incapacitatii de a mentine noua greutate. Mesele trebuie servite la intervale regulate de timp, obligatoriu 3 mese pe zi; intre mese pot fi consumate fructe proaspete, fructoza fiind indulcitor natural si chiar indicat in aceasta dieta.
Citeste si: Saltea cu latex? Uite ce trebuie sa stii despre ea!

Surse folosite: http://www.montignac.com/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.