Home Sanatate Cum reduci nivelul zaharului din sange? Remedii naturale

Cum reduci nivelul zaharului din sange? Remedii naturale

364
0
SHARE
zahar in sange

Un raport din 2017, realizat de Centers for Disease Control and Prevention (CDC), dezvaluie faptul ca sunt 30,3 milioane de oameni care sufera de diabet, adica 9,4% din intreaga populatie SUA, din care doar 23,1 milioane au fost diagnosticati. Cele mai multe estimari ale diabetului din acest raport nu fac diferenta intre diabetul de tip 1 si de tip 2. Iar in Europa, conform World Health Organisation, sunt 60 de milioane de oameni cu diabet. Factorii de risc pentru complicatii sunt fumatul, obezitatea, tensiunea arteriala mare, sedentarismul, dieta, colesterolul mare, glicemia crescuta, dar si dezavantajele socioeconomice.

Cum poti sa reduci nivelul zaharului din sange?

  • Fa exercitii regulate. Exercitiile cresc sensibilitatea la insulina si ajuta muschii sa stranga zaharurile din sange.
  • Bea apa. Apa ajuta rinichii sa elimine excesul de zahar din sange prin urina. Apa rehidrataza in mod regulat sangele, scade nivelul de zahar din sange si reduce, astfel, riscul de diabet. Bauturile indulcite cu zahar cresc nivelul glucozei din sange, determina cresterea in greutate si automat cresc riscul de diabet. De aceea se recomanda evitarea lor si hidratarea cu apa.
  • Ai grija de dieta. Controleaza consumul de carbohidrati. Este recomandat controlul consumului de carbohidrati prin numararea carbohidratilor sau prin utilizarea unui sistem de schimb de alimente; ar fi bine sa cauti acele alimente sanatoase. Creste consumul de fibre. Fibra incetineste digestia carbohidratilor si absorbtia zaharului. Exista doua tipuri de fibre: insolubile si solubile. Ambele sunt importante, insa fibrele solubile s-au dovedit a fi utile in scaderea nivelului de zahar din sange. Alimentele cu fibre bogate includ legume, fructe, leguminoase si cereale integrale. De asemenea, controlul portiilor ajuta la reglarea aportului de calorii si poate duce la pierderea in greutate. Alege alimentele cu un indice glicemic scazut. Mentinerea unei greutati normale iti va imbunatati sanatatea.

Alimente indicate: avocado, tonul si pestele cu acizi grasi omega-3, usturoiul, visinele, otetul de mere, verdeturile precum spanacul, semintele chia, cacaoa, afinele, murele, migdalele si alte fructe cu coaja lemnoasa, cerealele integrale, ouale, cafeaua (cu si fara cofeina).

Plante care reduc nivelul zaharului in sange: Gymnema Sylvestre, scortisoara, cuisoarele, rozmarinul, oregano, frunzele de curry, ghimbirul, ardeii cayenne, ginsengul.

  • Elimina stresul. Stresul poate afecta nivelul glicemiei. Hormonii precum glucagonul si cortizolul sunt secretati in timpul stresului. Acesti hormoni determina cresterea nivelului zaharului din sange. Un studiu a demonstrat ca exercitiile fizice, relaxarea si meditatia au redus semnificativ stresul si, implicit, nivelul de zahar din sange.
  • Monitorizeaza nivelul de zahar din sange. Verificarea zaharului si mentinerea unui jurnal zilnic te poate ajuta sa ajustezi alimentele pentru scaderea nivelului de zahar.
  • Nu irosi noaptea! Dormi! Somnul bun ajuta la mentinerea controlului glicemiei. Lipsa somnului creste nivelul de cortizol, ambele avand un rol important in controlul zaharului din sange.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.